12/09/2012

entry di tengahari

Salam....

korang pernah x berangan? hehe.. saya ni boley dikatakan seorang yg sgt suka berangan. sebab kita boley bayangkan apa saje yg kite nak rite? waktu yg paling suitable untuk saya berangan adalah time nak tido. hihi.. mane la taw kot angan2x saya tu bersambung ke alam mimpi kan?

ok, saya selalu berangan yg suami akan baca blog saya. kiranye dia macam sleeping reader ma blog la. supaya dia boley tahu curahan hati saya, cerita saya, apa2x aje yg saya kongsi dekat sini. hihi. tapi hubby mcm x amik pot pon even wife da hint2x yg wife ada blog. huhu. hubby cume cakap " a'ah kan, sekarang ni boley dikatakan semua org ada blog sendiri' " huhuhu.

yang paling mengejutkan rupanya adik lelaki saya selalu baca blog saya. saya x pernah pon cakap kat beliau saya ada blog. tp rupenya dia dapat carik jugak. dia bagitaw saya masa saya balik bersalin hari tu. dia cakap mula2x dia saje2x je google nama dia kan, sekali muncul blog wifeyazhar ni. hahaha.. malu pon ade tp wat selamba badak je la. haha. adik pompuan saya pulak cakap dia dah agak yg saya mesti buat blog sendiri lps kawen hari tu. huhu. tp dia x pernah baca kot.

kawan-kawan pon ada yg dah taw saya ada blog. ada kot diorang baca. mb dey all juz blogwalking or whatever i dunno la kn? agaknya ada ke org baca blog saya selain puan mell ? hurmmm...

post dulu2x ada ckp yg saya xnak dah kongsikan gambar kt fb tp ada jugak gambar say lagi kan? saya serba salah jugak tp ntah la mb nnti saya akan delete balik. mgkin pendirian saya masih belum tetap. masih lagi x kuat dengan godaan2x dunia ni tp saya janji saya akan cuba ubah diri dari masa ke semasa untuk jadi lebih baik dari hari ini. insyaAllah. doakan saya ye.

malam tadi lps tidokan adeeb saya borak2x dgn hubby. bukan selalu dapat borak lama2x.. seronok jugak dgr nasihat suami. rupanya saya ni masih byk lg sikap yg saya kena ubah. suami x la marah tp nasihat dgn cara yg paling baik. sgt berdiplomasi, dan saya taw saya masih belum cukup matang. apapun sejak kelahiran adeeb saya perhatikan suami saya yg baik itu menjadi lebih baik lagi dr dulu. saya sangat gembira. dan saya sentiasa bahagia menjadi isterinya sejak kami diijabkabulkan. pilihan Tuhanku adalah pilihan yg terbaik buatku. syukur........

akhir kata, say nak cakap jgn terlalu over dengan sesuatu yg belum pasti sebab kita x akan pernah taw apa perancangan Allah lima minit akan datang untuk kita. saya cakap dari pengalaman sendiri. :)

4 comments:

  1. yuhuhuu.. pembaca tetap datang.. bhahaha..

    nak tau.. berangan la satu2nya kuasa yg kita ada tau.. haha..

    kite xnak en.somi tau kite ade blog.. kang dia ejek.. maluu.. kehkeh.. lgpun semua story asal dr perbicaraan sehari2 kami.. ececeh.. kalau dia tau mmg dia akan baca.. macm pesbuk tu.. haih!

    Pasal gamba tu kan.. ai skg pun segan2 nak upload gamba.. pembawakan budak ke ape. kikikiki..

    ReplyDelete
  2. hehe..mb la. tp nnt da ada baby mcm tlebih xcited nk kongsi gambar. huhu. bile nk tunjuk perot muncit kat ai ? hihi

    ReplyDelete
  3. oo..suka berangan yer..sama lah ngn enot. Manalah tau kan tiba2 angan2 kita tu jadi kenyataan...Dan betul kata mama adeb jangan terlalu over(berharap). Bukan per kalau terlalu over ni bila tak dapat kita jugak yang akan sedih..betul tak???

    ReplyDelete