18/09/2012

selepas setahun inilah hasilnya

ok. saya confuse kenapa dah tukar setting font colour still jugak keluar colour pink? abaikan.

baiklah, semalam genap setahun usia pernikahan kami. pejam celik pejam celik dah setahun. cepat kan masa berlalu? syukur pada Ilahi kerana mengurniakan kebahagiaan buat kami suami isteri. dan memandangkan 16 september merupakan ulang tahun perkahwinan mentua yang ke 40 tahun ( 40 tahun ok. jubli emas berlian sudah. ) dapatlah kami menumpang celebrate bersama-sama. jadi malam tadi kami sekeluarga menyambutnya di Pizza Hut. ( sebut Pizza Hut dengan nada macam iklan kat tivi. )

malam tadi merupakan malam ketiga Adeeb keluar waktu malam. first masa saya ikut mak ke Kuala Terengganu, second, when we go to Kuala Lumpur. third, last nite. saya memang belum biasakan lagi Adeeb keluar berembun waktu malam. rasanya kurang elok untuk anak kecil. am i rite? so, percubaan kali ketiga juga ok macam sebelumnya. Adeeb boleh adapt dengan situasi kat restoran. syukur tak meragam nak menyusu. sebab mama dah make sure Adeeb kenyang sebelum berjalan. good boy, my son.

now baru sedar besarnya tanggungjawab menjadi seorang ibu. kadang-kadang rasa macam ajaib sangat bila ada seseorang yang hidupnya terlalu bergantung pada kita. yang memerlukan perhatian kita hundred percen. dulu people arround me always said, "lia, spend time with ur hubby betul-betul sebelum baby keluar." saya rasa pelik dan buat saya terfikir 'ish!ada anak pon still boleh spend time with hubby what?' at that time la. sekarang ini bila ingat balik memang betul apa yang orang cakap. bukan tak ada masa cuma masa itu agak terhad. waktu tidur, rehat, makan, buat kerja saya sudah x menentu. kadang-kadang macam tak ada langsung time nak rest. semua bergantung pada waktu tidur baby. tapi bila baby tidur bukan bermakna mama pon boleh tidur. time tu lah terkejar-kejar nak makan, nak mandi, jemur kain, lipat kain, dan semua-semualah. sangat penat. tapi itulah tanggungjawab. kenon-kenon sayalah ibu mithali. ( perkataan kenon-kenon i baru cipta tadi ) sebab tu lah syurga di bawah tapak kaki ibu kan? macam inilah agaknya letihnya mak saya nak jaga saya 4 beradik dulu-dulu. sobs! saya insaf sekarang, mak. 

semoga Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik kepada saya supaya saya dapat menjaga anak dan suami saya sesempurna yang boleh. Amin.

today Adeeb turn 3 month old.


ouhh..chubbynya pipi mama. silalah berdiet.


with abah yang always maintain. sooo jealouse!


doakan kebahagiaan kami. :)

2 comments:

  1. sekali lg.. hepi anniversary dear.. hihi..

    tula.. bnyak pengorbanan nak jd ibu ni.. selalu jugak en.pokok merengek mintak di manja2.. bak kate beliau.. nanti da ade bby.. dah kurg mase untuk dia.. hahaha..

    moga kita diberi kekuatan mengendalikan family kita dengan baik.. ceewahh...

    # macam mano la ai nanti.. nak keje.. handle rumah.. layan somi.. chaiyok!

    ReplyDelete
  2. haha. insyaAllah mell boleh! ratna doakan untuk mell k. boleh! malaysia boleh! (tetibe)

    ReplyDelete