27/02/2016

Pengalaman bersalin anak kedua

Hi blog. Dah lama nak share kisah beranakkan huda. Tapi gitulah. Aura nak mengarang tu taknak mai. Haha.

Oklah, alkisah...

Malam 27 jan 2015 dalam pukul 11 lebih si adeeb bocor. So macam biasalah bangun tetiba rasa iols pun bocor. Haha. Rasa basah2. Ehh...air apakah ni. Dah dupdap dah pasal dah overdue dua hari. Sebab kita dah ada pengalaman melahirkan jadi kita automatik tahu okehh thats the tanda nak bersalin. Tapi buat biasa je sbb tak banyak pun..sikit je. Sakit pun takk.. so tukarlah pampers adeeb semua then baring balik. Pastu i text husband *shift malam* cakap dah kuar ni tanda nak beranak tp x sakit pun. So rilex..cool.. husband tnya nak g spital tak saya cakap takpalah..tunggu la dulu mcm mana. Ok.

Saya pun tido macam biasa..dalam kol 5 pagi 28 jan 2015 saya terjaga dan mula rasa contraction. Tapi buat x tahu je sbb tak kuat..tak kerap lagi.. xpalah tunggu suami balik keje lah. Dalam kol 8 pagi saya cakap kat mak, rasa nk g spital dah ni sbb ada kuar tanda malam td n dah sakit. Mak tanya sakit banyak ke sakit sikit? Saya kata baru sakit gitu2 je. So mak kata tak payahla pegi lagi. Tunggu sikit lagi..ok.

Husband balik keje tanya nak g tak spital saya kata nantilah sbb contraction tak kuat mana lagi. Macam mild je..so husband kata dia nak tido jap kalo rasa nk g spital cepat2 bagitahu. Ok!

Dalam kol 11 pagi tetiba nangis kat bilik. Sakit makin kerap tp masih bertahan..nangis tu pasal hati ni duk risaukan adeeb. Tak pernah kami dua beranak berpisah. Apatah lagi nak tido tanpa antara satu sama lain. Mmg duk risau adeeblah. Haha. Dalam kol 3 petang sakit dah kuat, mak abah suruh pegi hospital dah..jangan tunggu dah.. so kami pun pergilah ..

Kisah kat labour room...tunggu next entry.. tata!

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment