05/02/2016

Pregnant Ameena Huda

Selamat pagi.

Pengalaman mengandungkan Ameena So far ok. Saya mengandungkan Ameena lepas suami berpindah dari Labuan ke Kemaman. Memang saya teringin sangat nak baby lagi time tu dan Adeeb pun belum masuk dua tahun time lekat and masih menyusu badan. Jadinya alhamdulillah sesungguhnya Allah Taala itu Maha Mendengar dan memakbulkan doa saya.

By the way, sejak awal pregnant tu macam dah rasa aku mengandung anak perempuan kali ni. Plus kita dah pernah mengandung jadi pengalaman seterusnya tu kita memang dapat beza. Suami pun berfirasat yg anak kedua kami girl. Hihi. Time tu saya paling sebuk cari nama.. excited la katakan. Haha. Tapi gitulah, plan nama lain bila beranak kasi nama lain.

Pregnant Ameena ni xda alahan teruk pun. Just loya nak termuntak time gosok gigi pagi2 je. Pahtu duk rasa bau suami apa pasal busuk. Rasa xmau dekat. Busuk je rasa. Haha. Tp alahan gitu je la. Makan memang selera sungguh. Pahtu ngidam nak makan betik. Merata abah tolong cari tp xdak. Last aida my bff tolong crikan dpt dua biji. Makannya sikit je padahal. Hehe buat syarat ngidam kata org.

Sepanjang pregnant Ameena hb low sgt. Paling tinggi 10 gitu je bacaannya. Jenuh telan segala benda nak bg hb naik tp x naik jugak. Makcik saya jauh2 dari rompin bawak peria...suami beli pati delima semua..tp hb tetap gitu. Mak kata biasalah..lain anak lain gayanya.. memang byk kali kena amik darah pregnantkan Ameena ni. Diabetes alhamdulillah takda.

First time jatuh time ngandung. Saya terduduk kat kerusi yg dh nak patah. Memang sakit sampai lebam peha besar tapak tangan. Jatuh terduduk bontot terhempas. Hehe. Tapi syukur kandungan kuat and takda apa2. Pregnant Ameena ni boleh dikatakan saya aktif.

Ameena lahir selepas 40 minggu 3 hari dengan kelahiran yg natural no induce. Best sangat sbb saya cari banyak ilmu time pregnant dia. Tak macam time adeeb pengetahuan zero. Macam2 saya belajar kat google..teknik meneran..penafasan.. plus sil suruh buat senaman kagel. Haha.. alhamdulillah selamat semua. Apapun, pengalaman bersalin kan Ameena saya nk buat entri lain. Sbb hari tu merupakan salah satu hari yg palinggg panjang pernah saya lalui dalam hidup ni.

Till then.

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment