13/05/2013

im not ready for the second one

yes! i really mean it. of course i am not ready. ready to pregnant again. sebab itulah i ambil pil perancang. betul. anak itu anugerah.. anak itu rezeki.. cuma kalau boleh biarlah dulu. adeeb still a baby. and always make mama nak sakit jantung. haha. dramatik sungguh la konon.

if baby still dua tiga empat bulan xlah terasa sangat. tapi dah umur macam adeeb tambahan my baby very the very aktif memang sangat terasa kepenatan itu. lagipun saya tinggal dengan mertua. korang boleh ke selamba je minta mertua jaga anak? boleh? terus terang saya cakap saya x boleh. sebab segan sangat. dan takut menyusahkan. mana yang termampu, selagi kuat tulang empat kerat ni, selagi tu lah saya gagahkan diri. pernah saya puasa ganti tp jam rmpat petang saya berbuka. sebab x tahan sangat. padahal x sampai lagi tiga jam nak masuk waktu berbuka kt labuan ni. tapi saya dah menggigil datu badan. nk dukung adeeb pun dah x bermaya. rasa nak pitam dalam bilik air. kaki dah x daya nak berdiri and i decide to berbuka saja. menangis saya. sebab terlampau penat.

orang boleh cakap setakat anak sorang je pun. ntahlah. mungkin org lain boleh survive but not me. semua terbeban atas bahu saya sendiri. makan x pernah kenyang sebab selalu tercekik kelam kabut dengan anak. masuk bilik air bawak anak, jemur kain kendong anak, sembahyang pun anak kacau sampai kdang kadang jadi x kusyuk bersolat. redha jelah. semoga ALLAH trima ibdat saya. dan sebab tu im not ready for the second one.

setelah beberapa lama x period, ttiba bulan march cik p mengunjungi diriku. haha. dah stress sikit pasal of course la susu drop. ni pun dah ada mulut yg tanya bila lagi nak bg anak susu formula. bengangnya la saya. kenapa lah org x da kesedaran betapa  kerkhasiatnya susu ibu ni? berbalik pda cerita tadi, masuk bulan april cik p tidak datang bertamu. hati mula terdetik risau. mengandungkah aku? oh tidak! katakan semua ini dusta. haha. macam ayat novel la pulok. dalam duk runsing finally semalam.cik p menjengah lagi. lega! haha.

tentulah saya x ready lagi. adeeb pun masih kecil. masih menyusu badan. kesian kot kalau saya bagi dia adik cepat. takut terabai. trrkurang perhatian dan kasih sayang. lagipun ekonomi x berapa nak stabil. jangan ingat saya serik nak beranak. masa baru bersalin tu ye lah ada macam rasa serik. tp kejap je. then sekarang memang trringin nak beranak lagi. cuma tunggulah dulu. sekurang kurang biar adeeb dah reti bahasa. betul x? dah pandai bawak diri kata orang. sekarang ni pun tengah lasak sangat. kerja nak memanjatbje sana sini. mana mama x rsa nak sakit jantung. haha.

p/s: sape tegur banyak typo i sumpit dia.

till then.

2 comments:

  1. kite pun xready lg.. sometimes risau gak kalu terlekat.. tp kalu dah rezeki redha jela kan.. huhu

    ReplyDelete
  2. Kalau dh tkdir redha. Hihi

    ReplyDelete