14/04/2012

saat yg sangat indah biarpun ada seribu kepayahan

Salam...

tajuk memang gedik habis kan? hahaha. xpelah..saje je sesekali nak menjiwangkan diri sendiri. tetibe datang mood nak flashback memori sepanjang hamil ni. :) 

mase dua hari lagi nak menikah dulu, makcik saye tanya saye samada nak baby cepat atau x? saye tanya dia kenapa? then dia cakap kalo belum mau makan la pil perancang sekarang. hahaha. ciss! ingatkan ape la. saye cakapla mestilah saye nak cepat-cepat. lagipon saye time tu dah 25 tahun. hubby 36 tahun. ye.. saye dan hubby beza umur kami 11 tahun. tapi disebabkan hubby saye orangnye kecil, kurus and cute (cute la sgt) so dia x nampak macam seusia umurnye. hikhikhik.

x sampai sebulan kawen, tibalah hari sepatutnye saye period. actually saye seorang yg sangat teratur period. x pernah lewat seminggu or x pernah x period dalam sebulan. sepanjang saye mendapat haid since umur 13 tahun saye memang xde masalah dengan period. cume ade problem senggugut setiap bulan. dan saye seorang yg suke menanda tarikh period. huhu. tapi bulan tu saye terlewat 1 hari. sebenarnye saya dah rase saya hamil. (macam taw-taw je) mb instint kite sendiri kot. tapi saye xnak berharap lagi. then hari kedua lewat lagi. adik ipar dah bagi alat UPT tu tapi dia pesan tunggu la sampai seminggu dulu.. hari ketiga xde jugak cik Period tu saye mula hilang sabar. hahaha. x sempat tunggu seminggu dah saye terus buat UPT and result positif. keluar dua line merah dengan jelas sejelasnya. hihihi

saye buat UPT tu time pagi. orang kate elok waktu pagi. saye bile dah tgk result positif ape lagi kelam kabut mandi nak bagitaw kat hubby. hihi. mase bagitaw hubby tu saye x sedar saye boley nangis. hehe. memang x boley berhenti menangis sebab terharu sangat. hubby gosok-gosok kepala saye dan cakap syukur. tapi hubby pesan jangan exited dulu sebab hubby nak doctor yg sahkan. baru dia betul-betul yakin.


tetibe saya dilanda demam. hihihi. selesema dan batuk sikit-sikit. hubby pulak busy kije. yelah dah sebelum tu lama hubby amik cuti pasal nak kawen kan. so mentua la yg bawak pi klinik. kami pi klinik suria labuan. sekali giliran saya terkena dengan doctor Sulaiman. redha jelah dapat doctor laki. ingatkan boley checkup dengan doctor Lily. so, sekali lagi doctor wat urine test. and doctor sahkan saya hamil. hehehe. Syukur.


dalam tempoh awal kehamilan tu saya memang alahan. nak kata teruk sangat tu x la jugak. tapi x teruk pon macam teruk. hahaha. merepeklah saya ni kan? beselah  muntah-muntah, hilang selera makan, malas mandi. ( hahaha.. serius cakap saya jadi malas nak mandi.) x suke bau hubby lepas hubby kumur-kumur listerine. saya rasa macam bau tu busuk sangat. dan yg paling saya benci adalah asyik sakit kepala. pepun masuk ke bulan yg ke empat saya dah ok. malah selera makan bertambah-tambah gitu. sampai berat badan naik mendadak 4kg. masa alahan tu saya ada jugak kena gastrik pasal xmo makan. sampai kena pi klinik.


sekarang saya dah masuk 7 bulan. walaupon macam-macam dugaan, alhamdulillah im still survive! dengan problem nak dpt diabetes la, itulah, inilah..saya masih lagi ok. tu belum campur lagi dugaan-dugaan lain. mengidam itu ini tp x dapat la, apala..macam-macam lagi. huhu. pepon saya bersyukur sebab Allah bagi say peluang merasai nikmat ibu mengandung.


dan, semoga bayi saya selamat, sihat dan sempurna sifat. mintak Allah permudahkan proses bersalin nanti dan semoga anak kami menjadi anak yg soleh @ solehah. Amin.




No comments:

Post a Comment