25/06/2013

borak borak kosong

salam.

akhirnya tidur juga adeeb setelah buat sepah satu bilik dengan mainan. lately kemain payah nak bagi tidur siang. main...main....main...memanjat mengggigit adalah kemahiran yg padu dan tak tersangkal. mama tiap tiap hari jadi tarzan sebab menjerit JANGAN !!! senantiasa. kadang kdang mama boleh sakit jantunng dengan kerenah adeeb yg nakal. confirm ikut perangai abah masa kecik ni. nenek kata balik tadika abah akan singgah main air  dekat lombong. T_T dahsyatnya incik azhar masa kecik. nasib nenek always perhati dari jauh. tapi bukan itu yg saya nak cerita.

tak lama lagi dah saya nak terbang. tapi masalah jerebu sekarang ni sikit sebanyak buat saya risau. takut cuaca tak mengizinkan flight menerbangkan diri. saya bermohon semoga keaadan ini beransur baik. cadangnya nanti nak pi jenguk PUAN MELL DAN SYUKRII sekejap. dah lama kami niat nk jumpa tp ada saja halangan. sebenarnya adik perempuan saya tu ada sikit fiil pelik yg mengjengkelkn kami. dia tu kalau jauh macam macam dia buat rancangan. tp sampai masa non hado! always ok. always! let see she called my mum and said " mak, nntilepas ambik along and adeeb kita mskan dulu then pas rehat kejap kita pi midvalley. " tp sampai masa nya... " adik, umi penatlah. kita tak payah pergilah eh? " or " aku ni penat tau tak. malam td dah la kije. pas tu rushing ambik mk ngn adik adik kt putra. pahtu pi lcct pulak."  hah...gitulah. dia tu memanglah always mcm tu. sampai dah jadi bahan jenaka saya dengan mak. kihkihkih. dah la selalu cakap muka dia macam jessica alba. gila perasan. muntah kakak kau.

saya cukup bengang sebab entri before tak taw kemana hilangnya. mencik ai. dah la taip dengan penuh emosi sambil menghayun buaian. kau mampu?

1 comment:

  1. kalu syukrii nanti cmne gamaknye yer.. ummi dn abah dua2 over aktif masa kecik2.. ummi terjun parit, pnjat pokok, pnjt bumbung market.. kemain lasak.. abah toksah cerita la.. puchong tu dia yg punya.. haha..
    risau lak bygkan.. kahkah..
    insyaallah.. ada jodoh ketemu jua kiter.. hehehe
    geram gak xdpt bce entry tu.. ngeh!

    ReplyDelete