13/06/2013

cukup sampai di sini

" makcik..tolonglah..saya nak khatam ..."
" apa kata ajar kat rumah saya pulak..tolonglah makcik..."

NO !  okey.. itu jawapan saya. wahh.. bongkak sangat bunyinya. lets me explain.

bukan senang jadi guru mengaji. berat. saya x sanggup nak tanggung dosa yg berada diluar kesedaran saya. now saya faham why my father in law sangat tegas dalam mengajar mengaji. sampai ada kakak tu yang menangis. sampai ada makcik husband xnak mengaji dengan my fil. sampai my mil pernah merajuk sebab banyak kali salah hukum tajwid. kamu ingat senang ke jadi guru mengaji.? alkisah saya ada bagitahu husband susahlah ajar ngaji bebudak ni. kadang kadang salah bacaan kita tegur, kita betul kan mulalah tunjuk muka moody. yang x tahan siap ada yg marah kita balik like ee...makcik janganlah tegur.. ewah ewah...mentang mentang makcik ni baik suka suki ko je kan? lagi lagi kalo adeeb lasak berlari sana sini lagi x fokus saya nak ajar dia orang mengaji. korang ingat saya x rasa berdosa ke? memang honestly cakap saya jadi x senang hati. jadi husband dengan tegasnya cakap BAGITAHU MEREKA DADY X IZINKAN MUMY AJAR MENGAJI LAGI. So its that clear? lepas ni jangan asyik tanya kenapa kenapa lagi. ngerti kamu? im really sorry.

2 comments:

  1. mak kite ajar mengaji.. kalu mak busy kekdg kite tolong ajar.. tp memg lemah betul la nak ajar budak mengaji.. risau salah tajwid jer.. kite pun tajwid merangkak lg... mak pun ade mengadu yg dia xmau dah ajar budak mengaji.. sbb busy ngan ayah.. tp mak bebudak tu dok rayu.. mak kate hnta la g kelas ngaji kt sekolah.. sekolah kt kg tu ade kelas mengaji after school.. nape ntah maknya xnk anta.. kena byar kot. kt mak kite, mak kite xamik upah.. huhuhu..

    * terbuat entry lain lak kt sini. kahkah

    ReplyDelete
  2. Haha..patut mell pun buat satu entri topic ni. Bia ramai ibu bapa yg sedar jgn lokek sgt nk bg didikan agama kat anak anak. Mcm famili hubby ni diorg mmg rtna puji x kedekut tp rtna yg rsa takut berdosa sbb kadang mb kita x perasan bacaan salah. Dh brrdosa kita ni dgn allah

    ReplyDelete